آموزشگاه غیرانتفاعی ستایش

خدایا! شوق یادگیری در من بنه، تا در پی علم روان گردم. شور عمل در من بنه، تا به علمم عمل کنم و عشق به خودت را در من بنه، تا علم و عملم را برای تو خالص کنم.

طبقه بندی موضوعی
نویسندگان

۹ مطلب در فروردين ۱۳۹۵ ثبت شده است

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ فروردين ۹۵ ، ۱۷:۲۴
mrs. ghasemi

سوالات مطالعات اجتماعی پایه هفتم و هشتم

دریافت
حجم: 53.8 کیلوبایت

خانم zavol

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ فروردين ۹۵ ، ۱۷:۲۰
mrs. ghasemi

برای دانلود روی نوشته زیر کلیک کنید

 

ریاضیات در طبیعت

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۵ فروردين ۹۵ ، ۱۷:۳۱
mrs. ghasemi

 شگفتی های توان


به تساوی زیر نگاه کنید :

بله ۸۱ برابر است با توان دوم ِ مجموع ارقامش.

آیا اعداد دیگری با این ویژگی وجود دارند؟

به عدد زیر نیز توجه کنید :

ریاضی سرا    www.riazisara.ir

حتما ً شگفت زده شده اید !

در این قسمت می خواهیم اعدادی را معرفی کنیم که این اعداد با توانی از مجموع ِ ارقامشان برابرند. البته در این میان، اعداد یک رقمی با مجموع ارقامشان به توان ۱ برابند و از آن ها چشم پوشی می کنیم. یافتن اعداد کوچک با این ویژگی کار ساده ای است اما یافتن اعداد بزرگتر بسیار مشکل و زمان بر خواهد بود. در جدول زیر تعدادی از این اعداد را به نمایش در آورده ایم . ببینید و لذت ببرید :

 

ریاضی سرا     www.riazisara.ir

=

عدد

۹۲

=

۸۱

۸۳

=

۵۱۲

۱۷۳

=

۴۹۱۳

۱۸۳

=

۵۸۳۲

۲۶۳

=

۱۷۵۷۶

۲۷۳

=

۱۹۶۸۳

۷۴

=

۲۴۰۱

۲۲۴

=

۲۳۴۲۵۶

۲۵۴

=

۳۹۰۶۲۵

۲۸۴

=

۶۱۴۶۵۶

۳۶۴

=

۱۶۷۹۶۱۶

۲۸۵

=

۱۷۲۱۰۳۶۸

۳۵۵

=

۵۲۵۲۱۸۷۵

۳۶۵

=

۶۰۴۶۶۱۷۶

۴۶۵

=

۲۰۵۹۶۲۹۷۶

۱۸۶

=

۳۴۰۱۲۲۲۴

۴۵۶

=

۸۳۰۳۷۶۵۶۲۵

۵۴۶

=

۲۴۷۹۴۹۱۱۲۹۶

۶۴۶

=

۶۸۷۱۹۴۷۶۷۳۶

۱۸۷

=

۶۱۲۲۲۰۰۳۲

۲۷۷

=

۱۰۴۶۰۳۵۳۲۰۳

۳۱۷

=

۲۷۵۱۲۶۱۴۱۱۱

۳۴۷

=

۵۲۵۲۳۳۵۰۱۴۴

۴۳۷

=

۲۷۱۸۱۸۶۱۱۱۰۷

۵۳۷

=

۱۱۷۴۷۱۱۱۳۹۸۳۷

۵۸۷

=

۲۲۰۷۹۸۴۱۶۷۵۵۲

۶۸۷

=

۶۷۲۲۹۸۸۸۱۸۴۳۲

۴۶۸

=

۲۰۰۴۷۶۱۲۲۳۱۹۳۶

۵۴۸

=

۷۲۳۰۱۹۶۱۳۳۹۱۳۶

۶۳۸

=

۲۴۸۱۵۵۷۸۰۲۶۷۵۲۱

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۵ فروردين ۹۵ ، ۱۲:۰۰
mrs. ghasemi

سوالات ریاضی توان و جذر

دریافت
حجم: 107 کیلوبایت

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۵ فروردين ۹۵ ، ۱۱:۵۶
mrs. ghasemi

بسیاری از  انسان ها به حداقل زندگی بسنده کرده وسعی می کنندخودشان را موافق جریان زندگی قرار داده و وضعیت موجود را قبول کنند وبلند پروازی وآرمان خواهی را جزو اولویت های زندگی خود قرار ندهند.در واقع پذیرش وضع موجود و سکون وعدم حرکت و پویایی مهم ترین نماد های این گونه افراد است.اما در مقابل این گونه از انسان ها افراد دیگری وجود دارند که به حداقل زندگی بسنده نکرده و روح بلندشان همواره در جستجوی کشف حقیقت و آرمان خواهی و حقیقت طلبی است.این افراد به کمیت زندگی فکر نکرده بلکه همیشه یه این نکته توجه دارند که چگونه زندگی کنند؟چگونه می توانند با رفتار وکردار و گفتار خود در جامعه و افراد تاثیر بگذارند؟انسان های بزرگ و موفق علاوه بر زنده ماندن به زندگی کردن فکر می کنند.این افراد با روح بزرگ خود چه در دوران زندگی و چه پس از مرگشان همیشه مورد توجه مردم و جامعه هستند.

یکی از ویژگی های تاریخ هاضم بودن آن است.یعنی رخدادها و انسانها را با گذشت زمان در خود هضم می کند.اما برخی از رخدادها و انسان ها هیچ گاه در هاضمه تاریخ هضم نمی شوند.در واقع بزرگی شخصیتی این افراد و حماسه های بزرگی که خلق کرده اند آن چنان بزرگ و با عظمت هستند که برای همیشه در خاطره روزگار باقی خواهند ماند.و در این میان هر چقدر کار و هدف انسان خدایی و مقدس باشد به ماندگاری آن کمک می کند.

بهار با تمام زیبایی هایش به ما درس می دهد که به حداقل های زندگی بسنده نکرده و سعی کنیم با شناخت ظرفیت ها و استعداد های خود،ماهیت وجودی خود را شکوفا نموده و جزو آن دسته از انسان هایی باشیم که به بهترین بودن فکر می کنیم.سعی کنیم بهترین باشیم و نه به زنده ماندن بلکه به زندگی کردن فکر کنیم.در فصل نو و تازه شدن با خود عهد ببندیم که به انسانی تاثیر گذار در خانواده و جامعه تبدیل شده و در این راه از خداوند بلند مرتبه استمداد می طلبیم:

یَا مُقَلِّبَ الْقُلُوبِ وَ الْأَبْصَارِ       یَا مُدَبِّرَ اللَّیْلِ وَ النَّهَارِ          یَا مُحَوِّلَ الْحَوْلِ وَ الْأَحْوَالِ    حَوِّلْ حَالَنَا إِلَی أَحْسَنِ الْحَالِ


از این فرصت استفاده کرده فرا رسیدن فصل نو شدن را به مدیریت محترم مدرسه همکاران فرهنگی و دفتری و همه دانش آموزان عزیز مدرسه ستایش و اولیاء عزیز تبریک گفته برای همه این عزیزان موفقیت و سربلندی را از خداوند بلند مرتبه آرزو دارم.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۴ فروردين ۹۵ ، ۰۹:۱۴
وحید حسنی