آموزشگاه غیرانتفاعی ستایش

خدایا! شوق یادگیری در من بنه، تا در پی علم روان گردم. شور عمل در من بنه، تا به علمم عمل کنم و عشق به خودت را در من بنه، تا علم و عملم را برای تو خالص کنم.

طبقه بندی موضوعی
نویسندگان

۶۰ مطلب توسط «mrs. ghasemi» ثبت شده است

تمام کتاب های پایه نهم 

دانلود کنید


تمام کتاب های پایه هفتم

دانلود کنید

تمام کتاب های پایه هشتم


دانلود کنید









۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱ مهر ۹۶ ، ۲۰:۲۵
mrs. ghasemi


مخترعان کوچک


مخترع

در مورد مخترع شدن چه چیزهایی می دانی؟

    * می دانیم بیشتر چیزهایی را که در اطراف ماست کسی اختراع کرده است. حتما از خودتان سئوال کردید آیا چیزی هست که من بتوانم اختراع کنم یا نه؟!

    * البته که هست. خیلی چیزها هم باید کامل شود تا بهتر و بیشتر از آن ها استفاده کنیم. پس اولین کار اینست که به اطراف خود خوب دقت کنی و ببینی چه چیزی باید تغییر کند. آیا می توان وسیله هایی ساخت تا انسان راحت تر زندگی کند؟ بعد از آن باید مطالعه کنیم. درباره هر چیزی که به آن بیشتر علاقه داری و هر چیزی که فکر می کنی باید بهتر از این باشد.

    * یکی از راه های مخترع شدن خواندن داستان و نوشتن آرزوهایمان است . اما نمی دانم این کارها چه ربطی به مخترع شدن دارد.

مخترع

    * آیا داستان های خیالی می خوانی؟ آیا چیزهایی که در فکرت هست، می نویسی؟ اگر این کارها را بکنی، می فهمی که همیشه  می شود هر چیزی را تغییر داد و به شکل دیگری در آورد. در نتیجه، به فکر راههای جدید و کارهای تازه می افتی. مثل آرزوی پرواز برادران رایت.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۹ شهریور ۹۶ ، ۱۰:۵۲
mrs. ghasemi

بیشتر افراد قادرند ریاضی را یاد بگیرند و از آن لذت ببرند. این امر تنها مستلزم علاقمندی دانش آموز است چرا که این درس بیشتر از سایر دروس، نیازمند روش مطالعه خاص خود را دارد...

 

- «من در درس ریاضی خیلی ضعیف هستم؛ اصلاً از ریاضی متنفرم.»

 

این جملات حرف‌هایی است که نیما با اکراه بر زبان می‌آورد و با وجود این که والدین برای درس ریاضی او معلم خصوصی گرفته بودند؛ اما علاقه نیما به این درس بیشتر نشده بود!؟

 

 آری، سال‌هاست ریاضیات به عنوان درسی که فراگیری آن دشوار می‌باشد شهرت یافته است. گروه بسیاری از دانش آموزان در آموختن ریاضیات با مشکلات جدی مواجه هستند و گروهی نیز به راهنمایی‌های آموزشگران نیاز دارند. ولی باید بدانید که بیشتر افراد قادرهستند ریاضی را یاد بگیرند و از آن لذت ببرند. این امر تنها مستلزم علاقمندی دانش آموز است چرا که این درس بیشتر از سایر دروس، نیازمند روش مطالعه خاص خود را دارد.

 

کسانی که در ریاضی ضعیف هستند دو دسته‌اند:

دسته اول کسانی هستند که برای خواندن ریاضی وقت می‌گذارند؛ اما چون روش‌های صحیح مطالعه و یادگیری این درس را نمی‌دانند از وقتی که می‌گذارند نتیجه نمی‌گیرند! 

 

دسته دوم نیز دانش آموزانی هستند که برای درس خواندن اصلاً وقتی نمی‌گذارند؛ اگر آن‌ها کمی حساب و کتاب کنند می‌بینند که برای همه چیز وقت می‌گذارند. پس اگر واقعاً می‌خواهید چیزی یاد بگیرید- چه ریاضی و یا هر درس دیگر- لازم است مقداری از وقت خود را به درس خواندن اختصاص دهید. مشکل اصلی دسته دوم اینست که یا به این کار اهمیتی نمی‌دهند یا علاقه ندارند.

 

بنابراین، برای مطالعه‌ی ریاضی موارد ذیل توصیه می‌شود:

چگونه ریاضی را یاد بگیریم؟

اصول و مفاهیم را به جای حفظ کردن بفهمید.

اصول و مفاهیم ریاضی مثل آجرهای دیوار روی هم قرار می‌گیرند. اگر مفاهیم اولیه را خوب درک نکنید به تدریج در فهم اصول و مفاهیم بعدی هم مشکل خواهید داشت و این مشکل همین طور ادامه خواهد داشت تا جایی که در مراحل بالاتر چیزی متوجه نخواهید شد. اگر می‌بینید بعضی از قسمت‌های کتاب را خوب متوجه نمی‌شوید و نمی‌توانید مسائل را حل کنید حتماً بعضی از مفاهیم سال‌های قبل را متوجه نشده‌اید.

 

تمرین، تمرین و تمرین!

هیچ چیز مانند حل مسئله به فهم ریاضی کمک نمی‌کند، مسئله‌ها راهی هستند که شما ریاضی را بهتر بفهمید. فراموش نکنید مسئله‌ها و تمرین‌ها وسیله یادگیری هستند.

 

تعریف‌ها را بنویسید.

یکی از راه‌های ساده برای فهم دقیق‌تر اصول و مفاهیم ریاضی نوشتن آن‌هاست. همه‌ی ما هنگام نوشتن دقت بیشتری داریم. وقتی مطلبی را می‌نویسید اگر در همان حال سعی کنید آن را بفهمید همان مطلب با مطالب قبلی پیوند می‌خورد و آن را راحت‌تر حفظ می‌کنید.

 

با مفاهیم و اصول درگیر شوید.

وقتی اصل یا قضیه‌ای را در ریاضی می‌خوانید. فکر کنید آیا واقعاً درست است؟ آیا موردی می‌توانید پیدا کنید که در مورد آن صادق نباشد؟ عکس آن قضیه چه طور است؟ برای حل کردن مسائل ریاضی روش‌ها و مراحل مختلفی پیشنهاد شده است که بیشتر آن‌ها به هم شبیه هستند، پس مراحل حل یک مسئله را در ذهن مرورکنید:

 

1-مسئله را بفهمید.

2-برای حل مسئله نقشه بکشید.

3-معادله یا فرمول‌ها را بنویسید.

4-مسئله را حل کنید.

5-راه حل خود را چک کنید.

 

چگونه ریاضی را یاد بگیریم؟

بهترین راه برای درک این مراحل اینست که چند تا از مسئله‌های درسی‌تان را قدم به قدم با این روش حل کنید.

 

هر مرحله را که انجام داده‌اید از خودتان بپرسید چرا و چگونه آن را انجام داده‌اید؟ آیا می‌توانید تمام مراحل حل مسئله یا تکلیف را با دلیل برای معلم یا همکلاسی تان توضیح دهید؟ وقتی معلم یا یکی از همکلاسی هایتان هم مسئله‌ای را حل می کند از خودتان بپرسید چرا؟ اگر جوابی داشتید آن را فهمیده‌اید و گرنه دلیل آن را بپرسید.

 

در نهایت این که از اشتباهات گذشته درس بگیرید:

1-تکالیف را مرور کنید.

2-برگه‌های امتحانی را ببینید.

3- از معلم، والدین یا همکلاسی هایتان کمک بگیرید.

4- در حل مسائل عجله نکنید.

5-سر نخ اشتباه را پیدا کنید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ مرداد ۹۶ ، ۰۱:۳۱
mrs. ghasemi

ثبت نام

مدرسه غیردولتی ستایش در مقطع دوره اول متوسطه (دختران) ثبت نام می کند.


 شماره تماس:01342321836

مدیریت:سیده جهان قاسمی




 شماره تماس:01342321836

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ تیر ۹۶ ، ۱۱:۴۲
mrs. ghasemi

مهیا کردن تابستانی شاد برای فرزندان

مهیا کردن تابستانی شاد برای فرزدان

کمی خلاق باشید و کارهای تازه‌ای را برای تابستان امسال تدارک ببینید. ایده‌هایی که در عین سادگی بتوانند حسابی کودکان‌تان را سرگرم کنند و تعطیلات هیجان‌انگیزی را برای‌شان رقم بزنند. تفریحاتی که می‌توانند اعضای خانواده را به یکدیگر نزدیک‌تر کنند.

تی‌شرت خانوادگی
وقتش است قلم مو‌ها و رنگ‌های‌تان را بیرون بیاورید و یک تی‌شرت مادر و فرزندی منحصر به فرد برای خودتان طراحی کنید. برای این کار یک پرینت از طرح مورد علاقه خود و فرزندتان تهیه ‌کنید و با تی‌شرت‌های یک رنگی که خریده‌اید جایی ببرید که چاپ سیلک انجام می‌دهند. آنها عکاسی می‌کنند و روی پیراهن‌تان چاپ می‌کنند. می‌توانید برای ثبات طرح بخواهید که از رنگ‌های پلی‌اتیلن استفاده کنند.


نقش‌تان را عوض کنید
برای یک روز اجازه دهید دخترتان بانوی خانه باشد. او را مامان خانه کنید و کارهای کوچکی را که از پس‌شان برمی‌آید به او بسپارید. پسرتان هم می‌تواند نقش پدر را داشته باشد. آنها را با کارهای بچگانه‌ای که می‌کنید غافلگیر کنید. حتی می‌توانید لباس‌های‌تان را مناسب نقشی که گرفته‌اید بپوشید.

همه چیز را خاموش کنید
برای یک روز به صورت روستایی زندگی کنید و تمام وسایل الکترونیک خانه را خاموش کنید. لپ‌تاپ، موبایل و ویدئوی‌تان را خاموش کنید و بازی‌هایی که نیازی به این وسایل ندارد، انجام دهید. کتاب‌های رنگی کودک را از قفسه بردارید و با آنها کار کنید. حتی می‌توانید به اتفاق هم یک آهنگ بامزه بخوانید.

کارهای بامزه کنید
چند سبیل و عینک با کمک کاغذ بسازید  و طوری برخورد کنید که انگار متوجه نمی‌شوید چرا فرزندتان دارد به شما می‌خندد. خودتان را برای چند دقیقه نگه دارید. پدرها هم می‌توانند موی دم‌اسبی به پشت‌تان وصل کنند و با صدایی نازک با بچه‌ها حرف بزنند. این کار حسابی بچه‌ها را سرذوق می‌آورد و تا مدتی صدای خنده‌شان قطع نمی‌شود.

نامه برای کودکم
برای فرزندتان یک نامه به آدرس خانه پست کنید. درون این نامه می‌توانید کلی برچسب بامزه و تمبر قرار دهید و او را تشویق کنید که جواب دهد. این کار باعث می‌شود بعد از مدت‌ها با نگاه به این نامه‌ها به یاد خاطره‌های بامزه‌ای که با هم داشتید، بیفتید.

 کد بگذارید
با همدیگر یک نوع دست تکان دادن رمزی، یک کلمه بامزه یا یک سمبل و نماد اختراع کنید؛ چیزی که فقط شما، همسرتان و فرزندتان آن را می‌دانید. بعد که در یک جمع این کار را با هم انجام دادید متوجه می‌شوید این کار باعث می‌شود کوچولوی‌تان حس هیجان‌انگیزی داشته باشد و او خود را هم وزن پدر و مادر بداند.

 آب بازی یادتان نرود
هیچ چیز مانند آب بازی نمی‌تواند هیجان تابستان را برای کوچولوی‌تان بیشتر کند. بنابراین یک وقتی را برای این کار در نظر بگیرید. حواس‌تان به اسباب‌بازی‌هایی که می‌توانید استفاده کنید از جمله تفنگ آب‌پاشی باشد. بچه‌ها با این اسباب‌بازی‌ها حسابی سرذوق می‌آیند.

 نقشه گنج
یک برنامه کشف گنج راه بیندازید. پول خردهایی را در بعضی جاهای خانه پنهان کنید؛ زیر مبل، پشت پشتی یا داخل جیب پدر. بعد به فرزندتان بگویید اگر می‌خواهد بستنی بخورد باید این پول‌ها را از جاهای مختلف خانه پیدا کرده و جمع کند. حواس‌تان باشد این بازی را با بچه‌های زیر 3سال که امکان دارد سکه پول را ببلعند انجام ندهید.

 آشپزی یادتان نرود
یک کلاه آشپزی تهیه کنید. یک برنامه تهیه سالاد با سبزی‌های رنگارنگ ترتیب دهید. اجازه دهید او سالاد مخصوص خود را تهیه کند با هر اندازه از هر سبزی که دلش می‌خواهد.  

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ خرداد ۹۶ ، ۲۳:۵۸
mrs. ghasemi

نمونه سوالات نمونه دولتی استان گیلان 95


کلیک کنید. دانلود

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ ارديبهشت ۹۶ ، ۱۸:۱۱
mrs. ghasemi


11 نکته مهم برای یادگیری آسان ریاضی

روش های یادگیری آسان در ریاضی چیست؟چگونه می توان در درس ریاضی پیشزفت کرد؟

برخلاف تصور ذهنی خیلی از دانش آموزان، ریاضی از دروسی می باشد که اگر

راه درست خواندن آن را فراگیرند، جالب و لذت بخش  می باشد.

ریاضی در پرورش ذهن دانش آموز و آموزش چگون اندیشیدن به او کمک می کند.

بیش از نیمی از دانش آموزان در مقاطع مختلف تحصیلی در درس ریاضی مشکل دارند.

10 نکته مهم برای یادگیری آسان ریاضی

روشهای یادگیری آسان در ریاضی

موارد زیر جزء روشهای یادگیری آسان در ریاضی می باشد که میتواند راهنمایی یک دانش آموز برای تقویت خود در این درس شود.

1-تغییر نگرش خود نسبت به درس ریاضی

برای شروع باید دید مثبتی داشت. وقتی همچنان نگرش دانش آموز نسبت به ریاضی منفی باشد

و نسبت به توانایی خود در فهم این درس شک داشته باشد نمی تواند پیشرفت چندانی کند.


2-برای فهم بیشتر فرمول ها ،آنها را می توان به زبان فارسی رایج برگرداند.

این کار در درک فرمول ها ،سوالات و مفاهیم ریاضی کمک کننده می باشد.


3-بهترین راهکار،تمرین است.

برای حل یک مسئله ریاضی بهتر است دانش آموز زمان بگیرد و شروع به حل آن مسئله کند.

در ابتدا ممکن است در حل آن کند باشد.نباید عجله کند و این کار را برای همه مباحث ریاضی انجام دهد.

خوبی درس ریاضی این است که بعد از مدتی ذهن را برای اندیشیدن باز می کند.

و دانش آموز به مرور قوی تر و سریعتر مسائل ریاضی را حل می کند البته به مرور و با تمرین بسیار.

*اگر فقط دنبال یک راه طلایی برای تقویت خود در درس ریاضی هستید.تمرین کنید و تا می توانید مسئله حل کنید

آنوقت به مرور متوجه تاثیر شگفت انگیز این راهکار خواهید شد.

4ـدسته بندی مسائل و سوالات مشابه هم و حل آنها به مرور زمان

5-قبل شروع به حل تمرین دانش آموز باید مسئله را تجزیه و تحلیل کند و برای حل آن فقط به یک راه حل اکتفا نکند.

6-استفاد از بازنمایی ذهنی برای حل تمرین

یعنی تصویر مراحلی که دانش آموز می خواهد انجام دهد را در ذهن خود ترسیم کند.

این عمل، دید مناسبی را برای شروع حل مسئله به دانش آموز می دهد.

7-پرهیز از حل ذهنی مسائل

تمام مسائل باید به صورت کتبی حل شوند.

برای حل مسئله ای حتی اگر دانش آموز فرمول آن را حفظ بود باز هم باید آن را بر روی کاغذ بنویسد.

8-داشتن تمرکز در کلاس درس

ریاضی چون درس بسیار پیچیده ای می باشد حتمن در کلاس باید تمرکز کافی داشت.

و مطالب همان روز را باید در کلاس یاد گرفت. اگر دانش آموز متوجه مطلبی نشد نباید از مطرح کردن آن در کلاس خجالت بکشد.

و تا زمانی که این موضوع برایش حل نشده است  باید از استادش بخواهد که توضیح بدهد.

9-تمرین در خانه بعد تدریس مطالب آموخته شده در کلاس درس

برای حل مسئله از تمرین های کتاب درسی شروع شود و به مرور برای تقویت بیشتر خود دراین درس از کتابهای کمکی استفاده شود.

10-خلاصه برداری

تهیه جدولی برای نوشتن تمام فرمول های آموخته شده در آن و همچنین نوشتن نکات مهم هر مبحث

زمان حل تمرین با تهیه این جدول و نوشتن نکات مهم، دانش آموز دیگر لازم نیست دنبال پیدا کردن فرمول ها و نکات مهم در کتاب باشد.

11-تشخیص نقاط ابهام و ضعف خود

هنگام مطالعه‏ ی مبحث هرروز، در کنار خود قلم و کاغذی داشته باشید تا مواردی را که متوجه نشده اید

و یا سوالاتی که برایتان مطرح می‏شود را یادداشت کنید.

حتما این سوالات را در ابتدای جلسه‏ ی بعد از دبیر و یا استادتان بپرسید.

البته برای خواندن درس ریاضی فقط خود فرد دخیل نیست و عواملی همچون استاد و مهارت وی

در تدریس این درس- امکانات آموزشی و ….. در یادگیری وی دخیل می باشند.

روش خواندن ریاضیات هیچ وقت محدودیت ندارد در این جا، این معلم است که باید ذهن دانش آموز را

به سمتی سوق دهد که دنبال تک راه حل ها نباشد. فن بیان و قواعد حل مسئله را به دانش آموز بیاموزد.

چراکه مشاهده شده دانش آموز توانایی حل مسائل ریاضی را دارد. اما به دلیل عدم آگاهی از قواعد حل مسئله

و نداشتن فن نوشتن و بیان از حل و بیان ارائه راه حل عاجز است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۷ ارديبهشت ۹۶ ، ۱۷:۴۵
mrs. ghasemi

Image result for ‫عکس بهار‬‎


سال خوشی را برای شما آرزومندیم .....


Image result for ‫سال نو مبارک‬‎

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ اسفند ۹۵ ، ۲۰:۱۳
mrs. ghasemi

با رسیدن بهار، طبیعت ردای سبز بر تن می کند. چکاوک ها، هزار دستان و قمریان، نغمه ها و سرودهای فرح بخش و تازه سرمی دهند و انسان ها را به مهرورزی، گره گشایی و هم گرایی فرا می خوانند. بهار، پیام آور عشق و رویش است و موسم سرور و آشتی و به همین خاطر است که خواستنی است و با آمدنش دل ها سرشار از سرور و جان ها معرفت می یابد.

بهار، پیام آور تعادل است و اینکه در سایه تعادل، زندگی زیبا می شود. با دیدن بهار، رحمت و محبت خداوند را به یاد می آوریم. در اینکه چشمه مهر ایزد همواره به سوی آدمیان و همه موجودات، سرازیر است و ما اگر او و نشانه هایش را فراموش کنیم، او هرگز ما را فراموش نمی کند و با دگرگونی فصل ها نیز به جلوه گری قدرت بی پایانش می پردازد تا شاید دلی به یاد او افتد و به شوق او بتپد و بر اثر تماشای جلوه هایش، اشک شوق از چشمی جاری شود.

اساسا جهان هستی، آینه دار خداست و جمال پروردگارش را به تماشا گذاشته است.

بهاری داری از وی بر خور امروز          که هر فصلی نخواهد بود نوروز
گلی کو ، را نبوید ، آدمی زاد            چو هنگام خزان آید برد ، باد


تصویری از زیبایی بهار در طبیعت دیلمان-سیاهکلRelated image

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ اسفند ۹۵ ، ۲۰:۱۰
mrs. ghasemi

وقتی صدای پای بهمن از کوچه پس کوچه های خاطره ها به گوش تو می رسد. گویی شهیدانند که آمده اند برای بیعت دوباره برای هشدار و تذکر و بیداری . بهمن که از راه می رسدشهیدان پیمان نامه ی خونین شهادت را برای تجدید امضای تک تک ما می آورند تا فراموش نکنیم که باغبان لاله ها امام مهربان بود و سایبان لحظه ها، نگاهش هنوز هم نگران باغمان است. هر بهمن امام است که دوباره بر بال ملائک به دیدارمان می آید و کوچه های باغمان را پر از نسترن و نیلوفر می نماید. گام هایش همه جا یاس می کارد و گل محمدی به خانه ها هدیه می کند.

بهمن همیشه در راه است.


فرارسیدن ایام مبارک فجر طلیعه ی آزادی ملت و محو استبداد و واپس راندن استعمار، بر ملت بزرگ ایران مبارک باد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ بهمن ۹۵ ، ۱۲:۰۰
mrs. ghasemi